Nieuwe fractievoorzitter SGP-ChristenUnie Sliedrecht

Cees 2018
Door Cees Paas op 20 december 2018 om 23:41

Nieuwe fractievoorzitter SGP-ChristenUnie Sliedrecht

Cees Paas volgt Nico de Jager op als fractievoorzitter van SGP-ChristenUnie Sliedrecht. De wisseling van de wacht vindt plaats per 1 januari 2019.

Nico de Jager legt zijn fractievoorzitterschap neer vanwege zijn kandidaatstelling als lijsttrekker van de SGP voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. De Jager is inmiddels bijna negen jaar raadslid en was sinds 2014 voorzitter van de gecombineerde fractie. Hij was bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 tevens lijsttrekker. Ook zat De Jager een aantal jaren in de Drechtraad en leidde hij de formatie van het nieuwe college van Sliedrecht.

Cees Paas volgt Nico de Jager op. Paas maakt sinds 2014 deel uit van de gemeenteraad en was reeds enkele jaren vicefractievoorzitter. Hij is 38 jaar oud en werkt als zelfstandig consultant.

De Jager: “We hebben met Cees een bevlogen fractievoorzitter die de afgelopen vier jaar een schat aan ervaring en kennis heeft opgedaan. Als nieuwe fractievoorzitter kan hij dat prima gebruiken.” De fractie is ook ingenomen met de keuze voor Cees: “Cees staat zijn mannetje en doorgrondt raadsstukken snel en grondig.” Paas: "De komende tijd blijft Nico deel uitmaken van de fractie zodat de overdracht van het voorzitterschap soepel kan verlopen. We bedanken hem hartelijk voor zijn grote inzet en kennis van zaken als voorzitter van de fractie in de afgelopen vier jaar.”